Srpen 2015

Má první návštěva Autodromu Most

13. srpna 2015 v 14:19 | Moramis |  MoramisF1
Tutu neděli jsem poprvé navštívila Mostecký autodrom. Je to zvláští, protože od něj bydlím si půl hodiny cesty. Dvakrát jsem byla na Lausitzringu a ni jednou v Mostě. Sám táta mi tvrdil, že na okuhu byl naposledy za komunistů. S nápadem jet na tyto závody přišel tátův kamarát, který jel nakonec už v obotu. Já jsem byla ráda, že jsme zvolili neděli. V sobotu se tam jeli dlouhé hodinové závody a s mojí sestrou, která motorsportu moc nemusí, by to bylo utrpení. V neděli jsme jeli až když skončila Toulavé kamera. Na místo jsme přijeli během pauzy mezi kvalifikacemi a závody. Vstupné bylo za příjemných 70 Kč. Na celý okruh bylo jen jedno vstupné a balo tak jedno kam si člověk sednul. Velká část diváků seděla na tzv. diváckém svahu. My jsme si, ale raději sedli na tribunu u cíle. Diváků, tam moc nebylo. Byla možnost i zakoupení vstupu do paddoku za 250 Kč. Táta mi to sice nabízel, ale já pořádně ani nevěla co bych tam dělala. Prvním závodem bylo TWC Tourenwagen Cup Group A. Ten se skládal z Renaultů Clio a vozů Mitsubishi Colt. Jednalo se o trochu nevyrovnaný souboj, protože Colty výrazně ztráceli už na startu. Potom následoval další nevyrovnaný závod. Byl to TWC Tourenwagen Cup Group B složený z poměrně výkoných Chevroletů Cruze a také drobných Renaultů Twingo RS. Toto spojení bylo velmi zvláští, ale bylo dáno tím, že oba dva typy měli náhon na zadní kola, zatím co větší Clio RS mělo na přední kola. Chevrolety si tak jely vlastní tichý závod a nebýt Twing, tak ani člověk nepozná, že tam nějaký závod probýhá. Twinga dělali chcílemi opravdu strašný hluk. Dala by se asi přirovnat k čmeláků. Třetí závod byl co se týče vozů nejbohatější. Byl to závod CEZ D4 2000 ccm + D sprint. Jely tam vozy značek BMW, Lotus, Honda, Ferrari, Alga Romeo a Radical. Přesně polovinu roštu zastupovalo BMW hned s několika typy v obou kategoriích. Zajímavý byl postarší vůz Alfa Romeo 156, který se vyráběl již na konci minulého století. Tím, že to bylo spojení dvou kategorií dalo se očekávat dvoje stupně vítězů. Samotné divize mají několi podkategorií a tak jsme se dočkali velkého množství pódií. A nějaký pohár dostalo snad každé auto. K vidění bylo pódio i s dvěmi nebo jedním závodníkem. Čtvrtým a posledním závodem byl CEZ D2, tedy závod menších formulových vozů. O jaké vozy se jednalo bylo těžké přijít. Sama jsem tam viděla nějaké F3 nebo Formule Renault 2.0. Byli tam i jiné vozy, ale ty jsem sama nepoznávala. Na jedné bylo dokonce poznat, že je to již postarší vůz. Bylo to poznat jak na zvuku a vzhledu, tak na rychlosti. Koncem tohoto závodu končila i tato akce. Jinak po celý den na okruhu strašně foukalo, což byla výtaná změna po dusnu. Když už jsme odjížděli domů, tak kolem nás projíždělo naložené Ferrari, které havarovalo v prvních kolech a to nijak nezakryté. Celkově byly závody pěkné jen po tolika pódiích ani nevím na co jsem koukala.
Jinak poslední srpnový víkend se jede v Mostě ME tahačů. Existuje malá šance, že bych jela i ne tento závodní víken. To je zatím jenom v plánu. Tentokrát již bez mé sestry, které byla po celou neděli protivná.

(v celém článku naleznete pár fotek. Omlouvám se za jejích kvalitu, ale jsou foceny na telefon)